Meny

Til deg som har spørsmål knyttet til Korona-situasjonen

Som vi alle har erfart endrer situasjonen rundt Korona-viruset seg raskt. Vår første prioritet i denne situasjonen er å bidra til den kollektive dugnaden som må til for å begrense, og etter hvert stanse, spredningen av Koronaviruset. Det gjør vi aller best gjennom å opptre lojalt til helsemyndighetenes anbefalinger og pålegg.

Alle som vil kjøpe drikkevarer fra oss prioriteres høyt i denne situasjonen, og vårt mål er å opprettholde så god service som mulig.
Vi produserer og leverer slik at våre drikkevarer skal være tilgjengelige for alle utsalgssteder, og vi opprettholder våre eksisterende rutiner for ordreopptak og distribusjon. Vårt kundesenter vil også være tilgjengelig for å svare på spørsmål.

På denne siden vil vi legge ut svar på generelle spørsmål om hvordan vi i Ringnes vil håndtere situasjonen sammen med våre kunder.

Dette er en veldig krevende tid for oss alle, ikke minst for de mange serveringsstedene som nå må holde lukket. Vi vil fortløpende ta de grep som må til for å møte eventuelle nye utfordringer. For å sikre gode beslutninger er vi avhengig av kun innspill fra kunder og samarbeidspartnere. La oss derfor holde en åpen og konstruktiv dialog.

Vennlig hilsen
Ringnes AS

 

Spørsmål og svar om korona-situasjonen:

Q: Når åpner Ringnes' Cash&Carry-utsalg igjen?
A: (Oppdatert 10.6) Utsalgene er åpnet igjen. Se åpningstider her: Ringnes Cash&Carry

Q: Hvilke forhåndsregler har Ringnes tatt?
A: Vi følger alle Helsemyndighetenes anbefalinger. Det vil si at alle ansatte i Ringnes, som kan ha hjemmekontor, skal arbeide hjemmefra. I funksjoner eller stillinger, hvor det ikke er fysisk mulig, skal alle rettningslinjer rundt hygiene og fysisk kontakt overholdes.

Q: Hvilke regler følger sjåførene?
A: Alle våre sjåfører har fått nye rettningslinjer i tråd med Helsemyndighetenes oppfordringer. Rettningslinjene betyr blant annet daglig renhold av bilene våre, grundig håndhygiene etter levering og opprettholde den fysiske avstanden på 1 meter.

Q: Er det nok varer til alle?
A: Ja, det er det. Vi oppfordrer alle til å handle som normalt bla fordi, når barer og utesteder åpner igjen, vil det være stor etterspørsel etter varer, som igjen kan bety noe ventetid på enkelte leveringer. 

Q: Kan jeg kansellere min ordre?
A: I utgangspunktet ikke, men det kan oppstå noen situasjoner hvor det er nødvendig. Ring oss på 22 06 95 00, så skal vi finne en løsning. Som nevnt tidligere anbefaler Ringnes at du sørger for å  ha nok varer på lager, slik at du er klar for å servere gjestene dine, når dørene åpnes igjen.

Q: Kan jeg bestille varer som vanlig?
A: Ja, du kan bestille døgnet rundt på http://shop.ringnes.no og på telefon via kundeservice i våre åpningstider 08:00 – 16:00.

Q: Besøker konsulenten min meg, som han/hun pleier?
A: Konsulenten din vil fremdeles være din kontaktperson i Ringnes, som vil kontakte deg ved besøk eller via telefon.

Q: Hva gjør jeg, hvis jeg det er feil på en vare eller mangler en vare?
A: Først og fremst beklager vi selvsagt feilen som er oppstått. Vi ønsker at du kontakter oss med en gang enten på telefon eller via kundesenter@ringnes.no hvis en feil har oppstått.

Q: Hva kan jeg gjøre for å hjelpe andre kunder?
A: Vi ser for oss stor etterspørsel, når barer, restuaranter og andre virksomheter som er stengt åpner igjen. Det vil være en stor hjelp, hvis du har forhåndsbestilt varer. Hvis du har mulighet for det, oppfordrer vi deg til å bestille varer på forhånd.