Meny
Mangfold No

Mangfold

Alle som jobber i Ringnes skal oppleve at dette er et sted hvor det er trygt å gå på jobb – hvor du kan være deg selv. Vår arbeidsstyrke består av de nær 1000 menneskene vi har, som representerer ulike bakgrunner og funksjoner.

Plass til alle

Vi er i ulike aldre, livsfaser og livssituasjoner. Vi har forskjellig bakgrunn, etnisitet, legning, religion, kultur og historie. Men alle har vi et felles ansvar for å bygge et fellesskap hvor det er plass til alle.

Hos oss skal alle føle seg velkomne, og ingen skal utsettes for noen former for trakassering og diskriminering. I Ringnes jobber vi systematisk for å gjøre arbeidsstyrken mangfoldig og inkluderende.

– Vi har ambisiøse mål. Mangfoldsarbeidet omfatter blant annet systematiske opplærings- og bevisstgjøringstiltak. Vi samarbeider også med foreningen FRI, er partnerbedrift for Oslo Pride, og tar del i Oslo Pride Business Forum, sier HR Business Partner Even Ødegaarden. 

Talent Acquisition and Recruitment Manager Vanessa Bakke

Talent Acquisition and Recruitment Manager Vanessa Bakke

Strategi og kultur spiser frokost sammen

Som en del av Carlsberg-familien jobber Ringnes etter en klart definert policy som tydeliggjør mål og ambisjoner. Selv om vi i Norge har kommet langt på mange områder, jobber selskapet aktivt blant annet med å få opp kvinneandelen på alle områder.

– Vi søker også aktivt etter mangfold i rekrutteringsprosessene våre. Dette kan inkludere å benytte seg av ulike rekrutteringskanaler og eliminere ubevisste fordommer i ansettelsesprosessen. Vi vil at de som gjennomfører intervjuene også reflekterer det mangfoldet vi ønsker oss, sier Talent Acquisition and Recruitment Manager Vanessa Bakke.

Ringnes etterstreber også å tilrettelegge for fleksible arbeidsordninger og tilpasninger for å imøtekomme ulike behov og bakgrunner blant medarbeiderne. Dette kan inkludere tilrettelegging for funksjonshemmede, støtte for familieforpliktelser og andre individuelle hensyn. Alle medarbeidere skal ha like muligheter til karriereutvikling og opprykk.

– Her er det viktig å oppmuntre til mangfold i lederstillinger slik at vi best mulig reflekterer de mulighetene vi ønsker å representere. Carlsbergs globale policy spesifiserer noen tydelige mål for arbeidet med inkludering. Disse er en del av de forventningene vi kommuniserer til våre ledere, og dette måles fortløpende for å vurdere om vi lykkes, avslutter Even. 

Mål for mangfold

Mangfoldspolicy og -kultur: Som en del av Carlsberg-familien jobber vi etter en klart definert policy som tydeliggjør mål og ambisjoner. Selv om vi i Norge har kommet langt på mange områder, jobber vi blant annet aktivt med å få opp kvinneandelen på alle områder.

Rekruttering og ansettelser: Vi søker aktivt mangfold i rekrutteringsprosessen. Dette kan inkludere å benytte seg av ulike rekrutteringskanaler og eliminere ubevisste fordommer i ansettelsesprosessen. Vi vil at de som gjennomfører intervjuene også reflekterer det mangfoldet vi ønsker oss.

Karriereutvikling og opprykk: Vi ønsker å sikre at alle medarbeidere har like muligheter for karriereutvikling og opprykk. Her er det viktig å oppmuntre til mangfold i lederstillinger slik at vi best mulig reflekterer de mulighetene vi ønsker å representere.

Fleksibilitet og tilpasning: Vi etterstreber å tilrettelegge for fleksible arbeidsordninger og tilpasninger for å imøtekomme ulike behov og bakgrunner blant våre medarbeidere. Dette kan inkludere tilrettelegging for funksjonshemmede, støtte for familieforpliktelser og andre individuelle hensyn.

Mangfoldsmålinger og oppfølging: Carlsbergs globale policy spesifiserer noen tydelige mål for arbeidet med inkludering. Disse er en del av de forventningene vi kommuniserer til våre ledere, og dette måles fortløpende for å vurdere om vi lykkes.

Les om våre bærekraftsløfter

Relaterte saker

Dere spurte - vi leverer!

Dere spurte - vi leverer!

19.02.25

Folket har talt, forbrukerne vil ha 𝗦𝗼𝗹𝗼 𝗦𝘂𝗽𝗲𝗿 𝗣𝗮𝘀𝗷𝗼𝗻𝘀𝗳𝗿𝘂𝗸𝘁 tilbake i hyllene.

Gatorade satser stort i Norge!

Gatorade satser stort i Norge!

10.02.25

Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet. 

- En perfekt match

- En perfekt match

31.01.25

Ringnes og Den Norske Turistforening (DNT) annonserte denne uken at de inngår et langsiktig samarbeid gjennom de ikoniske norske merkevarene Solo og Imsdal.