Meny

"Gå Solo" - gjør din egen greie

Med slagordet «Gå Solo» lanserer Solo en helt ny film og et kommunikasjonskonsept som oppfordrer alle til å være seg selv og gjøre sin egen greie.

Om du er utkledd som en pølse i en prinsessebursdag eller synes gult er kult og stiller opp i knallgul dress på et toppmøte med andre regjeringssjefer – gå for din greie! Det er budskapet i den nye Solo-filmen, som markerer lanseringen av det nye kommunikasjonskonseptet.

– De to siste årene har Solo hatt fokus på å kommunisere at Solo Super er uten tilsatt sukker og fremdeles smaker superdigg. Nå lanserer vi et konsept som omfavner både vanlig Solo og Solo Super. «Gå Solo» er en oppfordring til å være seg selv og tørre å gjøre sin egen greie. Det betyr også «velg Solo», sier senior merkevaresjef for Solo hos Ringnes, Maria Heimisdottir Brennodden.

I filmen dukker også kjente nordmenn som kong Olav og Roald Amundsen opp.

Merkevaresjef for Solo, Maria Heimisdottir Brennodden.

 

– Å «Gå Solo» betyr å gå for det uventede, å gå foran og å tørre å skille seg ut. Med dette konseptet ønsker vi å oppfordre alle til å gjøre sin greie. Det er akkurat det samme som har gjort Solo til en av Norges aller mest kjente merkevarer. De har turt å være litt annerledes siden brusen for første gang ble introdusert for 85 år siden. Det er dette vi dyrker i dette kommunikasjonskonseptet, nemlig å gå Solo, sier konsulent Christian Lindemann hos Try. 

Hele kommunikasjonskonseptet er utviklet av Try og deres kreative team bestående av Lars-Kristian Harveg og Jonas Kopstad Grønnern. Andrea Eckerbom fra Filmdepartementet står bak regien av filmen.

Et langsiktig konsept
– Lanseringen av «Gå Solo» inkluderer både reklamefilmer for TV og kino, utendørsannonsering, digitalannonsering og en ny nettside for Solofondet, sier Line Hildonen Ramstad, markedsdirektør i Ringnes.
Ifølge henne har de tro på at «Gå Solo»-konseptet kan leve lenge.

– Dette bygger på en solid innsikt, og forbrukerne våre liker dette. Jeg har derfor tro på at dette konseptet vil leve i mange år, sier markedsdirektøren.

Solofondet relanseres etter 15 år

Som et ledd i det nye kommunikasjonskonseptet, relanseres også Solofondet. Fondet, som ble etablert i 1993, har ikke delt ut stipender siden 2004. Nå, 15 år etter at stiftelsen ble lagt på is, gjenopptas det.
– Solofondet vil dele ut stipender til unge mennesker mellom 15 og 25 år som ønsker å realisere en ambisjon på en ny og annerledes måte. Dette ser vi virkelig frem til å gjøre, forklarer Solos merkevaresjef.

«Gå Solo» er en oppfordring til å være seg selv og tørre å gjøre sin egen greie.