Alkoholfritt er blitt kult og trendy. I Ringnes tror vi at markedet vil doble seg i løpet av kort tid – og det med et betydelig bidrag fra oss.
Det innebærer at vi har satt oss som mål at 10 prosent av ølet vi produserer skal være lettøl eller alkoholfritt i løpet av 2025. Ved utgangen av 2023 var andelen drøye 6 prosent.
At alkoholfritt nytes i andre situasjoner enn tidligere, gir tro på kraftig vekst. Nå konsumerer stadig flere alkoholfritt øl, med og uten fruktsmaker (som Munkholm Radler), som tørstedrikk etter trening, til lunsjen, i parken eller på sjøen, og ikke bare til middagen.
Det er dessuten sunt. Det er færre kalorier i alkoholfritt øl enn det er i lettmelk.
Ringnes og andre produsenter har nå for alvor fått øynene opp for lettøl og alkoholfritt, og sortimentsbredden i dag er rikere enn noensinne. Nå får man kjøpt både bayer, hveteøl og IPA uten alkohol, i tillegg til pilsen og den fruktsmaktilsatte varianten Radler.
Tilbake til helseløftet