Ringnes og Den Norske Turistforening (DNT) annonserte denne uken at de inngår et langsiktig samarbeid gjennom de ikoniske norske merkevarene Solo og Imsdal.
- Solo og Imsdal er begge sterke norske merkevarer med dype røtter til naturen og friluftsliv. At de nå forener krefter med DNT er etter min mening det nærmeste man kan komme en perfekt match, sier Ringnes’ administrerende direktør, Marianne Ødegaard Ribe.
Hun får støtte av konstituert generalsekretær i DNT, Tor Kåpvik.
- Dette er et samarbeid som forener turglede og nostalgi! Sammen skal vi få enda flere med ut på tur! Vi er glade for at Solo og Imsdal vil hjelpe oss med å tilrettelegge naturen og Tur-Norge slik at enda flere oppdager gleden ved friluftslivet, sier Tor Kåpvik, fungerende generalsekretær i DNT.
Mens Solo lenge har vært en del av den norske friluftslivstradisjonen, spesielt knyttet til påske, har Imsdal sin naturlige link til norsk natur gjennom kildevannet som er tappet direkte fra kilden ved foten av Rondane. DNT på sin side tilbyr over 600 hytter og tusenvis av kilometer med merkede stier, som gjør det enklere for alle å komme seg ut og nyte norsk natur.
- Sammen ser vi frem til et spennende samarbeid som inspirerer til mer aktivitet, fellesskap og naturopplevelser, med Solo og Imsdal i sekken, avslutter Marianne.