Meny
Finans Hero

Finans

En mulighet til å jobbe med komplekse økonomiske utfordringer og påvirke selskapets fremtidige vekst

Sikrer langsiktig vekst

- I Finans ser vi både bakover og fremover, og støtter de kommersielle funksjonene, fra utarbeidelse av strategi til gjennomføring og oppfølging, sier Kim Rolf, finansdirektør i Ringnes.

Teamet er blant annet ansvarlig for finansiell analyse og risikostyring. Deres oppgave er å overvåke selskapets økonomiske utvikling, samt utvikle strategier for å håndtere finansiell risiko og sikre langsiktig vekst.

- Selskapet trenger dyktige økonomer som har et brennende engasjement for finans og forretningsutvikling som fag. Her blir de en del av et svært kompetent finansielt team, og de vil jobbe tett sammen med alle andre funksjoner i selskapet. De får mye ansvar, og vi er opptatt av å gi folk muligheten til å utvikle seg i selskapet, sier Kim.

 

Mange fagområder og omfattende ansvar

Finansteamet består av høyt kvalifiserte fagpersoner med spesifikke ansvarsområder som sikrer at alle aspekter av selskapets økonomi blir ivaretatt. Fagområdene i finansavdelingen inkluderer:

  • Business Partnere er finans' sparingspartnere for salgsfunksjonene. De koordinerer budsjett- og estimatprosessene, og jobber kontinuerlig med å forbedre rapporter og verktøy for å følge opp lønnsomheten for salgskanaler og merkevarer. Business Partners Finance er også sentrale i prosjekter, både interne finansprosjekter, men også i større kryssfunksjonelle prosjekter.

  • Accounting & Tax er ansvarlig for måneds- og årsrapportering til Carlsberg Group, og for at selskapet til enhver tid følger de gjeldende regnskapsmessige, skattemessige og avgiftsmessige lover og retningslinjer.

  • Pricing and Rebate er ansvarlige for de økonomiske elementer i alle kundekontrakter. Utover dette er de ansvarlige for økonomisk vurdering av nye kundeforhold og fungerer dessuten som sparringspartner og bidragsyter ut mot store dele organisasjonen.

  • Credit Management er ansvarlig for kredittsjekk av kunder og ordre, registrering av innbetalinger fra kunder, utsendelse av fakturaer, betalingspåminnelser og eventuelt inkasso; alt i tett dialog med våre kunder og Ringnes’ salgsavdelinger.

  • Juridisk bistår med informasjon om relevant regelverk og rettslige vurderinger av de juridiske spørsmålene som oppstår i Ringnes, og står for all juridisk rådgivning i selskapet.

  • Risk & Compliance er ansvarlig for implementering av rutiner og retningslinjer relatert til personvern, anti-bestikkelser og korrupsjonsarbeidet. Oppfølging av åpenhetsloven inngår også i ansvarsområdet. Koordinator av Ringnes krisehåndteringsteam.

  • Facility Management har ansvar for å integrere, vedlikeholde og utvikle avtaler og tjenester innen bygg og eiendom i Ringnes. Slik tilrettelegges et godt arbeidsmiljø slik at ansatte i Ringnes kan utføre sine arbeidsoppgaver på best mulig måte

Se hva noen av våre ansatte sier

"Finansavdelingen er en dynamisk og utfordrende arbeidsplass hvor man får muligheten til å bidra til selskapets suksess og samtidig utvikle sine egne ferdigheter og karriere".

Camilla Grande, Tax Manager

Typiske stillinger i finansavdelingen

  • Finance Business Partner

  • Business Analyst

  • Business Controller

  • Credit Consultant

  • Pricing & Rebate Controller

  • Procurement Business Partner

Vil du jobbe i Ringnes?

Vi er stadig på jakt etter dyktige medarbeidere. Har du lyst til å jobbe hos oss? Send oss en søknad med CV til [email protected]