Meny
Hero Salg Dagligvare

Salg dagligvare

Forhandling og samhandling for Ringnes’ merkevarer og våre dagligvarekunder

Samhandling

Sindre Bekken startet som merchandiser i Ringnes i 2000. I dag har han rollen som salgsdirektør med ansvar for dagligvare, kiosk og bensin, men han er fortsatt like opptatt av at våre merkevarer skal skinne i hyllene der ute.

I Sindres team møter vi KAM-ene, som er Ringnes’ hovedkontakter for store kjeder som NorgesGruppen, REMA 1000, COOP, Bunnpris, ODA, Circle K, Shell, Reitan Convenience og NorgesGruppen Servicehandel – for å nevne noen.

– Forhandlinger med kjedene er selvfølgelig en viktig del av jobben i denne funksjonen. Men den viktigste delen handler om samhandling både internt i Ringnes og med kundene våre for å sikre at vi skaper vekst for begge parter – og ikke minst for folk der ute som er glade i merkevarene våre. Og her har det operative salgsapparatet vårt som jobber sammen med kjøpmenn og butikkmedarbeidere en nøkkelrolle, forteller Sindre.

Dekker hele landet

Det operative salgsapparatet fordeler landet mellom seg i fire regioner: Sør, Vest, Østlandet og Midt-Nord.

For de som jobber her er målet å være mest mulig ute for å følge opp kjøpmenn og butikkmedarbeidere i dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner rundt i landet.

De som jobber i Operativt Salg er frontlinja vår. De er butikkenes hovedkontakter og jobber for å ivareta deres interesser. Og ikke minst er de opptatt av god gjennomføring på det som er avtalt og tiltak som kan bidra til ytterligere vekst i de forskjellige varegruppene i den enkelte butikk.»


Tett kontakt mellom alle leddene i verdkjeden er nøkkelen til å få produktene våre ut til butikkhyllene.

Et godt salgsarbeid involverer hele selskapet

– Erfaring fra operative roller er absolutt et pluss dersom du skal ta steget videre innen salg. I tillegg mener jeg at det er helt avgjørende at du forstår og jobber godt sammen med resten av organisasjonen, sier Sindre.

– Godt salgsarbeid er et resultat av et samspill mellom ulike funksjoner. I innsalgsprosessen må vi gå i takt med marketing og bruke innsikten som er jobbet frem av de som jobber med analyse. Og ikke minst må vi sørge for god dialog med produksjon og distribusjon for å sikre at merkevarene produseres og leveres til avtalt tid og kvalitet, avslutter han.

Typiske stillinger i dagligvare og KBS

  • KAM

  • Regionssjef

  • Distriktssjef 

     

Visste du at

  • Du finner Ringnes’ merkevarer i 11 000 dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner rundt om i landet – fra Lindesnes i sør til Nordkapp i nord.

  • De fleste som jobber i salgsavdelingen jobber operativt med daglig oppfølging av kjøpmenn og butikkmedarbeidere.

Vil du jobbe i Ringnes?

Vi er stadig på jakt etter dyktige medarbeidere. Har du lyst til å jobbe hos oss? Send en søknad med CV til [email protected]