Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet.
Salgs- og partnerkoordinator i Holmenkollen skifestival Jonas Islann Fremstad, sr. merkevaresjef i Ringnes, Josefine Hagatun og Anne-Birgitte Svae-Kvifte, kommersiell leder i Holmenkollen Skifestival.
Som en del av satsningen har Gatorade inngått et spennende samarbeid med Holmenkollen Skifestival.
– Med Gatorade på laget kan vi løfte festivalen til nye høyder. Verdens største sportsdrikkemerke passer veldig godt her oppe, da vi også skal være verdens største skifestival. En skikkelig god match, sier Anne-Birgitte Svae-Kvifte, kommersiell leder i Holmenkollen Skifestival.
Gatorade gir den ideelle kombinasjonen av mineraler, karbohydrater og væske, og skal gi det en trenger av påfyll under og etter trening. En god støtte til atleter, og er en naturlig samarbeidspartner for skiidretten, som står sterkt i hjertene til nordmenn.
Sr. merkevaresjef for Gatorade i Ringnes, Josefine Hagatun, er begeistret for å knytte sportsdrikken til Holmenkollen.
- Med over 50 års ekspertise er Gatorade i dag verdens største sportsdrikkmerke, og drikkes av noen av verdens fremste idrettsutøvere. Selvsagt må Gatorade da også være tilstede under World Cup i Kollen, sier Josefine.
De nye produktene fra Gatorade er allerede lansert i kiosker og bensinstasjoner, og vil snart også være tilgjengelig dagligvarebutikker.
Nytt i 2025 er at Ringnes også blir fast leverandør av drikkevarer til Holmenkollen Skifestival.
Gatorade blir fra februar å få i tre ulike varianter i Norge.