Det er en glede å kunne meddele at Merete Høberg blir vår nye marketingdirektør og en del av Ringnes’ ledergruppe fra 1. mai.
Merete har vært hos oss siden 2009 og hatt en rekke sentrale lederstillinger. De siste årene har hun vært senior markedssjef for øl og bidratt sterkt til å utvikle Ringnes´ sterke ølportefølje, og hun ledet i flere år også vårt arbeid med innsikt og innovasjon.
- Merete kjenner vi som svært analytisk og faglig sterk. Hun har skapt gode resultater sammen med teamet sitt i rollen som kategoriansvarlig for øl og er en nøkkelperson i arbeidet med å styrke det kryssfunksjonelle samarbeidet i Ringnes. Jeg gleder meg til å få Merete med meg inn i ledergruppen og er svært trygg på at hun vil lede marketingavdelingen på en god måte i det videre, sier administrerende direktør i Ringnes, Marianne Ødegaard Ribe.
Merete kom til Ringnes med internasjonal erfaring fra Accenture og Lilleborg/Orkla, og har vært sentral i Ringnes’ arbeid med evidence based marketing og hvordan vi jobber med å vokse våre sterke merkevarer. Merete er utdannet Siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, og har i tillegg en master i International Management fra HEC i Paris.
Merete overtar stillingen etter Ingrid Lønning som hentes til Carlsberg der hun blir ny Vice president Commercial i Carlsberg region Vest-Europa og skal bidra til å styrke den kommersiell agendaen på tvers av markedene i regionen.